pujčka 1000kč na poukazku; online pujcky Ostrov; provider půjčka firmě

Metoda Ludmily Mojžíšové

Metoda Ludmily Mojžíšové

Metoda Ludmily Mojžíšové je dnes spojována především se cviky, které pomáhají ženám s problémy neplodnosti. Původně byla řada těchto kompenzačních cviků sestavena pro pacienty s bolestí zad a hlavy. Ludmila Mojžíšová vycházela z toho, že většina potíží je způsobena tím, že svaly okolo páteře - pokud nejsou posilovány - ochabnou, způsobí poruchy páteře, vychýlení kostrče či rotaci pánve a žeber. Sestavu cviků je pro správné fungování páteře třeba cvičit skutečně celý život. A to nejméně třikrát týdně. Cviky je vhodné ze začátku provádět jen pětkrát. Celou sérii lze provést zhruba za hodinu, přičemž cvičit lze nadvakrát. "První tři až šest měsíců je ale třeba cvičit v podstatě denně. Jedině tak se vytvoří dostatečný svalový základ. Nejdříve je dobré naučit se cviky pod vedením fyzioterapeuta. Ten by také měl klienta pravidelně kontrolovat a provádět takzvané mobilizace. Jde v podstatě o napravování, odblokování celé páteře včetně kostrče a odstranění svalových křečí.

Cvičení podle Ludmily Mojžíšové se může stát naší každodenní aktivitou z mnoha důvodů.

  • protahuje zkrácené svaly (vzpřimovače celé páteře, prsní svaly, svaly kýčelních kloubů a dolních končetin)
  • posiluje oslabené svaly (břišní, hýžďové,prsní svaly)
  • uvolňuje a posiluje svaly pánevního dna
  • mobilizuje, tj. zlepšuje hybnost krční, hrudní a bederní páteře a spojení křížokyčelního a bederních obratlů

 Pojďme tedy pro sebe něco udělat ! Zacvičme si cviky inspirované paní Mojžíšovou, která dobře věděla, že pravidelné cvičení posiluje kromě tělesných i funkce emociální a že pohybově aktivní člověk je mnohem odolnější. V dnešní době je to jedna ze vzácných a přirozených věcí, kterou můžeme svému tělu dát.

 

Zásady cvičení 

  • cvičíme pomalu
  • pro správné zapojení svalů provádíme pohyb plynule, ne švihem
  • cvičení nesmí vyvolat bolest, měli bychom cítit pouze tah a napětí svalů
  • cvičíme 1-3x denně a každý cvik opakujeme 5-10x. Můžeme cvičit i 5x denně s počtem opakování až 20x, ale frekvence cvičení je individuální. Neměli bychom po něm citit velkou únavu a bolest ve svalech a kloubech.
  • mezi jednotlivými cviky necháme pauzu 10-20 vteřin
  • místnost ve které cvičíme, by neměla být příliš chladná(prochladlé svaly jsou náchylné ke zranění)
  • dýcháme volně bez zadržování dechu,pokud není u cviků uveden nádech a výdech v jednotlivých fázích pohybu
 
 Cvičit začněte co nejdříve !
"Nevzdávejte cvičení po prvním neúspěchu."

 Cvičení vede certifikovaný lektor Dagmar Tesařová